آوریل, 2012 | مِکس آباد

بایگانی برای آوریل, 2012


10 خرداد 1391 آخرین مهلت ارسال آثار:

 

بر درخت خشکیده و یادگاریش از یار قدیمی، بر چراغ سنگ زده و کلاغ سرزده و نیمکت سرد و زنگ زده زل مزن،

برگهای خشکیده ی زرد زیر پایت را کنار زن تا مرا ببینی، که تا آخرین نفسهایم به یادت بودم

نقطه همین

 

دست نوشتکس: این بخش برای کسایی که یه کوچولو تو این زمینه به ما اعتقاد دارن افتتاح میشه. شاید  به این بهونه کسایی مثله ابوالفضل مشهدبان به ما بیشتر سر بزنن! دیدگاه خاموش-

تشکر

بچه های انجمن علمی تشکر بابت کارگاه. یه چیزایی یاد گرفتیم و دیدیم. به امید برنامه های خوب و مفید دیگه . همین

کارگاه آموزشی واقعیت مجازی

سلام بر شما. شنبه همین هفته. از دست ندین:

 

 

اندکی صبر سحر…

سلام بر شما. مصاحبه در رابطه با french roast. اینم بخونید بد نیس. به هر حال کار خوب بی دلیل “خوب” نمیشه…

 

مشاهده ي كامل مطلب »

سلام. پیشنهاد ما به شما دیدن french roast. یه اینمیشن کوتاه زیباست. خواهشا اگه تا الان ندیدین حتما اول ببینین بعد بخونین! اگرم گیر نیوردین به هر دلیلی بچه های مولتی مدیا 88 دارن ازشون بگیرین. فوق العاده زیبا و هوشمندانه و کلی  جایزه گرفته…

کلیت انیمیشن:

یک انیمشین کوتاه(هشت دقیقه و هفده ثانیه) ساخته ی فابریس ژوبر که داستانی رو در محیط یک کافه ی فرانسوی دهه ی 1960بیان میکنه. داستان مردی تاجر و مرفه که کیف پول خودشو گم کرده و با صورتحساب مرد کافه ای مواجه میشه که تصمیم میگیره تا زمان پیدا کردن راهی مناسب، دستور سفارش دوباره قهوه بده…. تمام این انیمیشن تو یک محیط انجام میشه و سعی شده از دیالوگ استفاده نشه.

کاراکتر ها:

این انیمیشن 5 تا(و به نوعی 6 تا…) کاراکتر اصلی داره که یکی از یکی قشنگ تر تعریف شدن. شخصیت ها:گدا-مرفه-ننه دزده-کافه ای-پلیسه(اینارو دارم به زبون خودم مینویسم راحت باشم تو گفتن!). این کاراکترارو آقا “نیکلاس مارلت” زده که یکی از بزرگتزین “کاراکتر کشای” دنیاست(برید سرچ کنید!). این کاراکترا با توجه به زمان کم انیمیشن باید تو همون لحظه های اول با مخاطب ارتباط برقرار کنن و شخصیتشون به خوبی نمایش داده بشه. “مگس های در حال پرواز” به دور گدا و خوندن روزنامه با تیتر “finance” توسط  مرفه دو تا اتفاق قشنگیه که به تعریف بیشتر کاراکترا کمک میکنه.

فقط یه نکته اینکه سبک “چشم” کاراکتر مرفه با بقیه کاراکترا فرق میکنه. اما تو لحظاتی که پلیس خوابیده و…چشمها شبیه بقیه کاراکترا میشه و دوباره عوض میشه که احتمالا برای بهتر نشون دادن حالات صورت تو اون موقعیت این اتفاق افتاده که نمیدونم میشه بش ایراد گرفت یا نه.

 

 

 

 

 

 

 

 

بک گراند و محیط:

افتادن همه ی اتفاقات در یک محیط، و قرار گیری بک گراند 3d و 2d در کنار هم از خصوصیات این انیمیشنه.

ثانیه های اول انیمیشن با استفاده از آینه مخاطب فریب داده میشه و به نوعی خودش عامل درگیریه مخاطب میشه.

کلا 2تا تغییر زمان تو انیمیشن وجود داره که برای نشون دادنش غیر از تغییر نور محیط، از وضعیت محیط بیرون از کافه هم استفاده میشه(کرکره مغازه…)

داستان:

یه داستان باور پذیر که اتفاقش برای هر کسی قابل لمسه و همزاد پنداری توش غل میزنه.

استاد لذیری بمون میگفت که اتفاقهای شی گرایی که تو داستان میفتن اگه که قبل از اتفاق، وجود شی برای مخاطب مرور شده باشه، اتفاق قابل قبول تر میشه. اینو جاهایی مثله افتادن لامپ و رفتن اتوبوس تو اول انیمیشن دیدم که در ادامه انیمیشن…

صدا و موسیقی:

صدا هم باید به نبود دیالوگ کمک میکرد…صدای فنجون،روزنامه و…با انیمیت خوب جا افتاده. صدای تو مخی حرکت سکه های داخل لیوان به نوعی معرف سیریش بودن کاراکتر گداست. موسیقی هم روند خوبی به این 8 دقیقه انیمیشن داده.

3d:

در باره 3d کارها هم فقط همین که تکسچرا عالی کار شدن. از لباس گدا تا زمین و…

 

انیمیت:

از اونجایی که سعی شده فیلم بدون دیالوگ باشه، بار دیالوگ روی انیمیت کار افتاده. وظیفه ی انیماتورها واسه نشون دادن حالات و اتفاقات سنگین تر میشه که به خوبی ازش بر اومدن. مخصوصا حرکت “دست ها” عالی کار شدن. پیشنهاد ما اینه که یکی دوبار دیگه انیمیشن رو نگاه  کنین اما فقط و فقط به وضعیت “دست ها” توجه بکنین .

لینک سایت:French Roast

لینک جوایز: awards

. همین

دیجیتال پینت چیست؟

دیجیتال پینتیگ یا نقاشی دیجیتال

نقاشی دیجیتال شاخه‌ای از گرافیک دیجیتالی و کامپیوتریست که با بهره گیری از ابزار‌هایی نظیر قلم نوری یا ماوس به طراحی و خلق آثار دیجیتالی می‌پردازند.

در این سبک از نقاشی به وضوح نقش دانش نقاشی به صورت فیزیکی ، بر روی کاغذ و بوم احساس می‌شود. به همین منظور برای شروعی هر چه با قدرت‌تر ، گذراندن دوره‌ی متد نقاشی از قبیل طراحی آناتومی ، چهره ، سایه زدن و طراحی طبیعیت بی‌جان بسیار مفید است.

معرفی ابزار‌ها و نرم‌افزارهای مربوط به نقاشی دیجیتال:

ابزارهای دیجیتال پینتینگ

برای نقاشی و اتود زنی در کامپیوتر سه روش عمده وجود دارد:

قلم نوری یا تبلت یکی از اساسی ترین ابزارها برای طراحی دیجیتال بوده که به بیان دیگر شبیه ساز طراحی روی کاغذ برای کامپیوتر است. با قلم نوری می‌توانید مدل را اتود زده ، سایه بزنید و اشکالات را رفع کنید.

تبلت ها را عموماً بر اساس ابعاد و میزان حساسیتی که دارند مقایسه می‌کنند در نتیجه هر چه میزان حساسیت به فشار و ابعاد صفحه بزرگتر باشد ، قیمت آن بیشتر و صد البته کارایی آن نیز افزایش خواهد یافت.

در بازار سه نوع تبلت به صورت : با حساسیت پایین ولی بزرگ ابعاد به منظور نقشه‌کشی ، با حساسیت‌های متوسط و بالا برای دیجیتال پینتینگ و تبلت‌هایی مجهز به صفحه‌ی نمایش سرخود به منظور خلق نقاشی‌های دیجیتالی به صورت حرفه‌ای و با تمرکز بیشتر ، وجود دارند ، که من برای شروع دسته بندی دوم را پیشنهاد می‌کنم که هم قیمتی مناسب تر داشته و هم از حساسیت قابل قبولی برخوردار هستند.

حساسیت تبلت به فشار دست یعنی با افزایش یا کاهش فشار قلم روی صفحه رنگ آمیزی در نرم‌افزار کمرنگ و پررنگ‌تر شود. پس هر چه میزان این حساسیت بیشتر باشد نقاشی ساده تر بوده و نتیجه مطلوب‌تر خواهد بود

تعدادی از تبلت‌هایی که در بازار هستند علاوه بر حساسیت بالای خود ، به زاویه‌ی قرارگیری قلم روی صفحه نیز حساسیت نشان می‌دهند. یعنی هر قدر قلم را با زاویه‌ای بیشتر نسبت به صفحه روی آن بکشید روی پروژه‌ی شما تاثیر خواهد گذاشت و کار را به نقاشی بر روی کاغذ بیشتر نزدیک خواهد کرد.

روش دوم برای دیجیتال پینتینگ استفاده از ماوس و طراحی و اتود‌زنی با ماوس است

برای این سبک طراحی ، شما باید ابتدا با ماوس اتود اولیه کار خود را با نرم‌افزار های طراحی برداری مثل Adobe Illustrator یا Corel Draw کشیده و سپس آن را وارد نرم افزارهای طراحی پیکسلی کرده و به آن رنگ دهید.

و در آخر سبک دیگر دیجیتال پینتینگ ، روشی‌است که طی آن ابتدا اتود را روی کاغذی سفید و بی خط کشیده و آن را اسکن می‌گیرند سپس با استفاده از قلم نوری یا ماوس آن را در نرم‌افزارهای مختلف رنگ آمیزی می‌کنند.

نرم‌افزارهای مورد استفاده در نقاشی دیجیتال

برای این شاخه‌ی گرافیک نیز به مانند سایر شاخه‌ها ، Adobe Photoshop شناخته شده ترین و پرآوازه ترین نرم‌افزار به شمار می‌رود و اکثر نقاش‌های دیجیتالی از این نرم‌افزار برای خلق آثار خود استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار دیگری که به نظر از قوت بیشتری برای طراحی برخوردار بوده و صرفاً به منظور طراحی دیجیتال ساخته شده ، نرم‌افزار Corel Painter است. این نرم‌افزار با در اختیار گذاشتن قابلیت‌هایی بی‌شمار نظیر پالت رنگ مجازی با امکان مخلوط کردن رنگ‌ها به صورت دستی ، محیطی ساده و شبیه ساز ابزار‌های نقاشی مثل پاستل ، مداد رنگی ، آب رنگ و غیره طراحی شما را زیباتر و واقعی‌تر خواهد کرد

برای اتود زنی با ماوس هم همانطور که در بالا اشاره شد ، نرم افزارهای

 ، به شما پیشنهاد می‌شود MacroMedia Free Hand ,Corel Draw ، Adobe Illustrator

البته لازم به ذکر است که در محیط نرم افزار فتوشاپ و با ابزار pen نیز می‌توان اتود زد.

خب رفقا… مطالب بالا رو تو ابنترنت خونده بودم از هومن هاتفی ، دیدم بد نیس که دوستامم اینارو بخونن و بدونن.

مولتی مدیا(مالتی مدیا-چند رسانه ای)؟

این مطلب برای اون دسته از دوستانیه که هر موقع اسم رشته مارو میپرسن با یه ؟ مواجه میشن!

“رشته مولتی مدیا” چیست؟ بنا به تعریف خودمونی رشته ای میان رشته ای (هنری+کامپیوتری) که ترکیب چند رشته  از جمله گرافیک و گرافیک رایانه ای و انیمیشن و واقعیت مجازی و… هست. به همین راحتی.

حالا بعضیا میپرسن که گرافیک چیه؟! اونو دیگه میتونین یا از دانشجوهای گرافیک بپرسین یا تو گوگل سرچ کنین!

“دانشکده هنر های رایانه ای”؟ این دانشکده ی دانشگاه هنر اسلامی تبریز تو سال 86 با پذیرفتن دانشجو (از کنکور سراسری رشته ریاضی) در رشته مولتی مدیا(چند رسانه ای) گرایش واقعیت مجازی، شروع به کار کرد. این دانشکده در حال حاضر تنها دانشکده ایست که درایران رشته ی مولتی مدیا(چند رسانه ای) را ارائه میدهد.

تا حالا 7 تا ورودی اعم از پسر و دختر موفق به ورود به این رشته شده اند.

سایت دانشکده هنرهای رایانه ای

. همین

sábado-شنبه معروف

سلام به همه ی خوبا. تعطیلاتو استراحت تموم شد به خوبیو سلامتی. بلاخره شنبه معروف اومد و وقتشه با یه “انرژی مگسی“© همگی شرو به کار کنیم.

سعی میکنیم مکس آباد وبلاگ مولتی مدیایی باشه با موضوعات مختلف…

از فردا همش منتظر کارا باشید

نقطه همین